Jävla förhållandetyper.

Sovit sex timmar fredag och lördagnatt. Tillsammans alltså. Tre timmar per natt. Jag har jobbat sammanlagt 16 timmar lördag och söndag. Jag är död.

Kusinkalas efter jobbet idag, Malin fyllde 19. Grattis?

Satt vid barnbordet som inte är något barnbord längre då den yngsta av oss var den som fyllde år. Jag kunde inte varit mer utanför. Hade en lägre stol än dom andra (en stor köksö), åt ingenting då ingen verkar ha fattat att jag är laktosintolerant (jag har ju bara varit det största delen av mitt liv), och var den enda singeln vid bordet. Alla hade sina pojkvänner och flickvänner med. Vem hade jag? Frida i mobilen. Jag tror att det är dags att jag friar till henne. Uppenbarligen är man ju inte någon om man inte har en partner.
Det pratades parmiddagar och inredning i deras framtida och nuvarande sambohem och så fort jag försökte inflika något om mitt fruktansvärt skandalösa singelliv (där jag gör ungeför samma saker som dem, men med mina vänner istället) blev jag mest ignorerad eller "ja, jag kommer ihåg när jag var singel, allt man tänkte på var att festa och träffa kompisar, nu har man ju annat för sig."
När förflyttades jag till "singel och omogen"-facket? Jag har för fan varit sambo i tre år innan. Jag valde att inte vara det längre. Men nääää. Nu är jag endast Singeltjejen i familjen. Den som bor med sina kompisar och "inte har så mycket annat för sig". Fuck you säger jag. Fuck you long time.

Nu är jag hemma och jag hoppas att Frida kommer hem från sin date med P snart så att vi kan fortsätta med vårt skandalösa singelliv. Sitta i soffan och titta på Heroes. OHH MY GOD! Ring polisen. Jag tror att detta kan urarta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0