Mitt jobb <3

"Ahh, du din slyna, klarade du det nu?"

Mirsen är helgalen och jag älskar henne. Hon har varit väldigt slynig idag. Alltså, hon använder det ordet om det mesta. "Caltzzzoooniee?" "Tvätta 18.00, jaaa, just det, tvätta 18.00".

Mycket djupa ord i bilen hem förresten;

"Jag FATTAR inte hur du som är en så jävla bra tjej inte kan hitta en bra kille?"

"Nej men Mirsen, det är inte det att jag inte hittar någon, det är bara det att alla killar som är något att ha är upptagna. Eller bögar. Och är dom singlar och bra så tröttnar jag ändå på dom efter en månad, så det spelar ingen roll."

"Jahaaaa. Du är en sån. Slyna. Hahaha! Nä vännen, när du hittar en kille som är som min man så kommer du ändra på dig. Jag ska fixa. Mirsen fixar vet du!"


Ingen, och då menar jag ingen, kan ha lika roligt på sitt jobb som vi har det.

Vi hade lite Storgatan 4-konferens i badrummet när jag kom hem där det visade sig att alla hade något konstigt i hårbottnen som kliade. Jos kom med det självklara svaret. "Skabb kanske?" Klart vi har fått skabb. I håret. Av varandra. ;)

Nu trivs jag med livet igen. Boendefrågan skjuter jag åt sidan ett tag. Inte oroa sig minsann. Ledig hela helgen och I'll be damned om jag inte kan dricka öl med Suzie nån kväll. Hon behöver fan ta mig varva ner. Hör du det, slyna? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0