Christina ger sig ut i bloggdjungeln...

Efter gårdagens händelserika kväll kände jag att jag var tvungen att berätta denna spännande saga någonstans. 

Men var då?? 
Ahaaaaaa, tänkte Chrille, jag har hört talas om ett sånt därade internjeet, och att väldans många av mina vänner faktiskt brukar det på en daglig basis. Mycket bra forum för mina sagor alltså. Heeeeere we go!

Igår var det dags för Anti-Kräftis på Emmas gård. Hattar med antingen fiskar eller hjärtan sattes på huvuden, papperskräftor hängde i gungorna och marshallerna var tända. Stämningen var med andra ord på topp! Alla var tvungna att äta någon bit av en kräfta för att vara berättigad en hatt, och Suzie skrek och kved när jag instruerande henne i den ädla konsten att (dela?) en sådan. Först blev hon väldigt förskräckt, eftersom hon var säker på att kräftor serveras varma, och trodde därför att kräftan var rå. Så var inte fallet som vi andra dödliga faktiskt visste, så vi går vidare till att få av stjärten. "IIIIIIICCKK" Det var smöret som skrämde vettet ur min stackars vän. Efter mycket om och men är stjärten ute, och med en Mintu beredd att skölja ner den avskyvärda asätaren när den väl hamnade i munnen. 
Mycket skratt, många historier, till och med mina fingrar är bakfulla, så jag går vidare till nästa episod. 

BUSSEN! 

Vid halv tolv avgör de galanta damerna JennieSofie, Suzieluring och Chrillelove att de ska bege sig hemåt igen. Mot bussen och tar en cigg. Går på bussen och träffar en heeeelt galen busschaffis. Vi misstänkte starkt att han var full. Strunt i det, han var rolig iaf. ;) På grund av överkonsumtion (nej, det är säkert inte rättstavat, men jag ORKAR INTE KOLLA UPP DET!) av Mintu är mitt minne en smula luddigt, dock minns jag att Suzie hotade chaffisen med att kissa i alla säten på bussen, på vilket han svarar "Ja, gör du det, jag ska inte sitta på dom ändå." Tji fick han när Suzie kommer på den briljanta idéen att hon kan hoppa in till honom och kissa i hans knä. Som tur var för honom skulle han bli avlöst precis då, så han slapp undan med nöd och näppe. 

(Det är precis det här som är anledningen till att jag inte har gett mig på bloggningen innan, jag har en viss besatthet av att beskriva ALLT med så mååånga ord som möjligt, vilket kan bli en smula jobbigt både för mig och för läsaren...)

Ehh, ja. Följande händer på centralen i Lund;
* Suzie ringer sin bästis(?!?!?!) Tomas och pratar i flera timmar.
* Jag och Jennie blir mycket upprörda över detta svek in bästisness och blir bästisar med varandra istället.
* Jag träffar LAILA! Ohh, my love, jag har saknat dig som ett sär!! <3
* Vi vinkar av Jennie i hela trappan, gången och perrongen samtidigt som vi sjunger ESLÖV, you really turn me ESLÖV, and I don't know what to dooo!
*Jag och Suzie sjunger nästan hela Åkrar och Himmel för en fängslad publik.
* Suzie upptäcker att hon har supit bort (alltså tappat bort, inte druckit upp. Hoppas jag. Fan. Det kanske hon gjorde! Fucker.. ^^) vår resterande sprit, ergo; ingen sprit att förtära på tåget. Det höll nästan på att döda min fyllbuzz.
* Folk pekar och viskar hemlisar med varandra, stackars satar som inte har sett två fulla Eslövsbor med barnkalashattar någon gång. 

Tillbaka i Eslövet igen, Tomas hade vunnit TRE! Punkt. Liksom. Bara TRE! Då börjar man ju undra lite va. Tre......strumpor? Tre vattenkannor? Kanske tre dadlar rent av? 
Ja, det var ett mysterium som hette duga mina vänner! jag återkommer om jag kan skrapa ihop tillräckligt mycket minne av kvällen för att komma på vad det verkligen var han hade vunnit tre av. Hjälp mig gärna. (Där var jag påväg att skriva "hjärna". Det hade varit lite yucky.) "Hjälp mig hjärna" liksom? Det är mer som en fråga till sin egen hjärna om det kanske ville vara så snäll och hjälpa till med det där minnet. Vilket iofs inte är en dum idé. Det kanske SKA stå "Hjälp mig hjärna?" 
Nu förlorade jag tråden där kände jag. Vi kör punktform igen, det gick lite bättre.

Väl i Eslövet hände dessa spännande saker (jag är helt amazed om du faktiskt har läst hit utan att ge upp. Eller kanske sitter du och gör en psykutvärdering av mig och det sitter människor i vita rockar och väntar på att ge sig ut och leta efter mig. Isf, MOHAHA! You're NEVER gonna find me! NEVER I SAY!)

* Vi springer in på Suben och berättar i munnen på varandra om alla oootroooligt roliga saker som har hänt oss under kvällen för Jos och My, men dom verkar inte direkt lika entusiastiska som vi?
*Tvunga att gå till Pimp my ass och dansa, mest på grund av att vi tänkte att vi faktiskt inte skulle komma ihåg det dagen efter ändå. Tji fick jag. Fan.
* Går till Gästis och träffar Tomas, dricker öl och kramar Linus. Pussar Linus vän på kinden, men minsann inte på munnen, mina läppar finns endast till för min man och min Suzie. 
* Tomas köper en pizza, Suzie springer iväg, vi går upp till mig och tar en öl. 
* Suzie ringer och är snorig och pojkvänslös. Sami har inte setts till på fyra timmar och Suzie är en smula upprörd. 
* Tomas säger i bästa bästisanda "Där ska du inte sitta och vara lissen, kom hit så kan vi klaga på honom tillsammans.
* Suzie kommer, Stina ligger på soffan, Tomas ligger på soffan, Stina somnar.  (För er som inte känner mig så pratar jag ofta om mig själv i tredje person, och använder då olika namn på mig. Jobbigt säger vissa, mycket Christina säger andra. Chrille, Stina och Christina är dock dom vanligaste. :P )
* Jag vaknar, helt dyblöt på ryggen och fruktansvärt bakfull klockan halv åtta på morgonen, drar av mig kläderna, och uppenbarligen kuddfodralet till soffan också, lägger det i badkaret och går in på mitt rum och däckar igen. 

Nu är klockan två, jag har inte ens lyft my sorry behind från sängen och min man har inte ringt än. Han kan konsten att sova en hel veckas sömn när vi är ifrån varandra, och sen när han sover här så håller han mig vaken hela nätterna ist. Men jag är hooked på Kiwilove ändå. ;) 

Ringde till Suzie innan förresten, och efter ett tags bakfyllesnack om hur synd det var om oss och hur dum Sami är kom hon på att det där blöta på min rygg var en väldigt fin gest från henne och Tomas när dom skulle gå hem.

Dom hade nämligen hittat en kiwi i mitt kök och tänkte att jag ju så himla gärna ville sova med Kiwi (Kiwi är min man, som bara kallas Kiwi, men heter Martin. Men det heter han bara när han är dum har jag kommit fram till. ^^)
Kiwin lades precis bredvid mig i hopp om att den skulle vara en tröst när jag vaknade upp ur min dvala helt ensam. Den hamnade under mig och krossades multipla gånger = blöta kläder och sur lukt i hela lägenheten.
Det var en fin tanke iaf. 

Ikväll ska jag jobba. 17-05. Lagom. Först servera på Gästgården sen mot Jägers och sälja korv till fulla idioter. Frida, Suzie och Tessan gör bäst i att komma dit och skydda mig och dansa järnet. 

Nu hämtar snart min kära kusin mig och tar mig mot helvetesjobbkvällen. 

Ciaooo och all my love! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: suze

hahahaha, det var en kul fredag. jag mindes inte kiss-episoden på bussen förrän nu när den var nerskriven. jag är uppenbarligen inte riktigt frisk (jag är till exempel förkyld). PUSS MIN CHRILLOVE.

2007-09-09 @ 14:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0