Fittsnitt, flytt och Friday, my one true love.

Yaaiyks! Den här dagen. Helt out of control. Frida och hennes pojkvän gjorde slut igårkväll, och som en (tillfällig eller inte, det får vi se sen) lösning på hennes boendeproblem flyttade hon hit sina grejer, och kommer bo här.

Vi hade aldrig klarat det utan Robin(hennes numera expojkvän), Niklas och Hannes.
Underbara och söta pojkar!
Jooo, vi hade säkert klarat det, men det hade tagit extremt mycket längre tid..

Frida ska göra ett sånt där. Fittsnitt. Hihi. Fnitter och skratt, alla ord blir roliga när vi sitter på Grappa.

Jag vet inte hur mycket Frida vill att jag berättar om det här, men jag pratar på om mig själv istället. Det är jag van vid. ;)
Hela flytten, breaket och allt påminde mig så mycket om vad som hände mig själv för nästan exakt 1 och ett halvt år sen. Den 19 mars förra året flyttade jag ut på en dag från min dåvarande sambo.
Det är hjärtslitande, jobbigt och både fysiskt och psykiskt utmattande. Mest av allt är det dock svårt. Svårt att ens föreställa sig sitt liv utan att vara med den människan man har levt med så länge. Varit så nära i 3-4 år. Men man kommer till en gräns då man inte kan komma på någon (tillräckligt bra) anledning till varför man fortfarande är i ett förhållande med honom. Jag har lärt mig leva ensam och trivs otroligt mycket bättre med det. Det kommer dröja länge innan jag blir sambo med en person jag har ett förhållande med igen. Med det är det inte sagt att jag inte vill ha ett förhållande (som jag har, tror jag?), men det är fruktansvärt skönt att bo själv eller med kompisar. ;)
Självklart kommer det ta ett tag innan Frida lär sig leva ensam, precis som det tog för mig, men jag vet att hon är stark, starkare än dom flesta. Det finns ingen som helst tvekan i mig att hon kommer klara precis allt hon ger sig på.

Nästan allt är flyttat nu! Vårt vardagsrum blev otroligt mycket mer välfyllt helt plötsligt. :P

Isch, jag är dödstrött idag.

Jag saknar han den där mannen. Jag vill inte göra det, men jag kan inte hjälpa det. Tråk tråk.

Kommentarer
Postat av: hyresvärden S

öhh du, se till att den där mannen du pratar om kommer och lämnar nycklarna till nya storgatan-tösen. hon måste ju komma in o ut som hon vill. för fän. och hälsa henne välkommen.

2007-09-18 @ 22:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0