Jo, det är svaga människor som blir deprimerade.

Även om dessa människor, inklusive mig, kan vara starka from time to time är det helt enkelt så att människor som blir deprimerade är svaga. Dem är svagare än dem som kan prioritera och organisera sitt liv på ett sådant sätt att man inte känner sig "hopplös" och "värdelös".
Jag säger inte att det är något fel på att bli deprimerad. Det enda jag vill säga är att det är svagre människor som blir det. Jag har själv varit deprimerad, och jag har bestämt mig för att inte låta mig själv sjunka så lågt till att bli det igen.
Det handlar om vilja och om att ta kontroll över sitt eget liv. Det är det jag gör nu. Tar kontroll. Och det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0