Schulmaniabesatt.

Bor man på Storgatan 4 verkar det som om man automatiskt blir besatt av den familjen. Både jag och Frida följer hela familjen Schulmans bloggar religiöst.

I fredags var det galenskap här hemma. Locktänger, hårnålar och alkohol flög i alla möjliga riktningar och passade man inte sig kunde man få lockar både här och där. Jens var en ängel som kom med en hel bricka shots till oss och dessutom bjöd Tessan till maskeraden. Våra outfits kommer bli helcrazy.
Inatt däremot. Då satt jag på mitt jobb och var världens tråkigaste människa. Dessutom var det knappt en enda av mina såkallade vänner som ringde mig! Jag menar, alla visste väl inte att jag jobbade? Snyft snyft, mitt ego tog en hård smäll. Frida ringde såklart, men det är min sambo, jag räknar inte riktigt henne. Vi sitter ändå ihop. Min andra sambo Josephine ringde, mest för att berätta om något hon hade spanat in på internjetet på sitt eget jobb. Vi är sorgliga egentligen. Jobbar ensamma alla tre och står eller sitter bara vid vars en dator när vi gör det.
Suzie ringde också, hon skulle till Björka, men det blev visst inte så? Sami är ett fyllo med en trasig telefon. Dock kom han hem efter många om och men. Det är ett framsteg må jag säga! ;)

Saknar Suzie galet mycket dagarna i ända. Du är min solstråle och stjärna på samma gång.

Vaknade 18.10 idag av att Frida ringde. Jag svarade och var väldigt otrevlig i tron att klockan var ungefär 12.

Jag:
Varför ringer du mig nu!?

Frida:
Ehh, va? Sover du fortfarande?

Jag:
Ja, jag jobbade inatt, det visste du! Jag behöver ju sova för fan.

Frida:
Christina, klockan är sex på kvällen, vet du det?

Jag:
Va? Ehh, men.. Va?! Har jag sovit bort hela dagen?

Frida:
Hahahahaha, du är sjuk i huvudet, jag kommer hem om nån timme, res på dig och gör något din slöfock.

Jag:
Ojdå. Jo, det får jag väl göra.. Fan.


Ja, alltså har jag bara varit vaken i sex timmar. Nu borde jag sova igen. Ajaj. Kanske ska traska bort till den där A, han kan säkert få mig att somna.


Såhär såg det förövrigt ut när vi hade bakisbak hemma hos Tessan förra söndagen. Suzies farmors mössa är det hetaste jag har sett på år och dar. Det tyckte Frida också.

 image16

image17



Ser ni ringarna under mina ögon? Dom är permanenta nu. Jag kommer se ut som en tvättbjörn snart om det här fortsätter.

image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0