Jag blir så arg att jag får spontant näsblod.

Ända sen jag var gammal nog (alltså 9-10 år) att förstå vad Förintelsen verkligen innebar har jag haft en skräckblandad fascination över den. Jag läste ut alla böcker Höörs bibliotek hade om allt som rörde ämnet innan jag hade fyllt 12 och tittat på varenda film.

Alla filmer utom en visade det sig när jag var hemma hos pappa för ett tag sen, Förintelsen. En serie i tre långfilmsavsnitt med Meryl Streep och James Woods. Klart gammal och självklart inte särskilt bra skådespelare, men jag som inte har tänkt på mitt gamla hat och min ilska mot världen som sådan blommade upp snabbt igen. Mitt i första delen, då en gammal man blir brutalt misshandlad mitt på gatan för att han vill försvara sin butik, börjar jag blöda näsblod. Det händer ibland när jag är riktigt förbannad eller koncenterar mig väldigt hårt på något.
Fan vad arg jag blir. Fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja fy sånt gör mig m fruktansvärt upprörd!

2008-12-05 @ 03:29:56
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Christoffer Kristdemokrat

Det är väl ett sunt täcken att du blir upprörd det gör dig till en bra människa Christina

2008-12-05 @ 19:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0