Total kaos.

Just nu är det total flyttkaos hos oss på storgatan 4. Det ska målas och det ska packas och det ska städas. Bara för att flytta in igen två timmar senare. Men men, så är det och sen är lägenheten vår på riktigt! :D

Anledningen till att jag bloggar är att jag faktiskt inte kan låta bli. Jag tar en liten förbjuden paus från kaoset och läser Katrin Schulmans blogg. Hon har skrivit en krönika till Hennes;

http://www.tidningenhennes.se/hs/sida.aspx?id=60525

Vi som läser Katrins blogg regelbundet vet att det här är vad hon verkligen tycker och står för. Småbarn är för det mesta något man skaffar för att man har kommit till en punkt där man känner att man behöver något annat att göra. Något nytt i vardagen. Inte för att man verkligen känner att man lever i en perfekt värld och inte kan vänta tills man får ett barn att delge det med.

Vad jag stör mig på är dessa mammor som verkar ha gått med i någon sekt. Så fort man får barn verkar det som om hela livet kretsar runt det, livet börjar då, att gå på krogen är patetiskt och olika designs på vagnar är det enda som spelar någon roll. Att man verkligen ser ner på dem som väljer att inte skaffa barn någonsin eller dem som väljer att skaffa det senare i livet.

Nej, jag accepterar det inte! Om det nu kan finnas tidningar bara för mammor som prisar familjelivet upp till skyarna så kan Katrin få säga sitt utan att bli attackerad av sektmammorna.

Tillbaka till slavandet nu. Suck. Snart är det över. På torsdag ska lägenheten besiktigas och senare på dagen flyttar vi in allt igen. Jag hoppas att allt kommer vara klart den förste februari och att vi kan förfesta innan personalfesten i vår tjusiga lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0