Argheten gror.

Något jag ogillar med min lärare i företagsekonomi är att han generaliserar otroligt mycket. Idag kom det en kommentar om att "i svenska familjer där en part har ett företag, där hjälper ingen i familjen till. Den andra parten kanske hjälper till med bokföringen, sen sköter ägaren av företaget resten."
Hur kan man ens få för sig att generalisera på det sättet när det finns massor av människor i min klass som faktiskt inte har någon reell uppfattning om hur det går till i svenska familjer? Det uppmanar bara till ännu fler missuppfattningar, är det något den här staden behöver?

Läste i Sydsvenskan imorse att om man är gay så får man inte vara anställd i USAs militär. Hur kan detta inte vara mer uppmärksammat? Vilken extrem diskriminering? Hur kan det påverka en persons arbetsinsats i militären om man är gay eller inte? Det är ju helt absurt! Om istället en gay person skulle sätta i system att försöka stöta på sina kolleger, det är en annan sak, då kan man kanske bli avskedad för förargelseväckande beteende, men aldrig att man ska bli utesluten p.g.a. sin sexuella läggning. Sjukt!

35 minuter kvar till min nästa underbara lektion i datorkunskap. Kul? Nja. Inte min kopp te det där.

Jag har inte kvar något mer att bli förbannad över, klockan är bara tolv. Jag får läsa vidare i tidningen, då hittar jag säkert något jag kan raljera över i en halvtimme till. Hehe. Argheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0