Att vara i Österrike och att sluta röka.

Det här skrev jag på båten till Danmark från Österrike i lördagsmorse.

"Finns det något tråkigare än en båtresa?

Men när man är påväg tillbaka från en underbar skidresa är det saker man kan klara av rätt lätt ändå. Att jag hittar ett eluttag på båten gör resan lite lättare också. Jag förlorade i en ödesdiger omgång av sten-påse-sax och fick därmed åka ensam hem med min danska styvfaster och farbror. Det visade sig vara jag som vann ändå eftersom jag har ett helt baksäte för mig själv och filt och kudde. Gissa om jag är utsövd och redo att festa när jag kommer tillbaka till Malmö? Yeeees I am.

Jag hade tänkt skriva ett jättelångt inlägg om resan, men sen kom jag på att det enda vi har gjort är åkt skidor, druckit öl, undersökt Schladmings uteliv och åkt jävligt mycket rodel. Utelivet är definitivt det märkligaste på resan. Om man inte räknar in deutche hiphop, men det får ha ett eget stycke. Först och främst går det tjugo killar på en tjej när man är ute och dom tjejer som finns är för det mesta fula som stryk. När min bror gick iväg för att beställa mer dricka i tio minuter fullständigt överfölls jag och min styvsyster av killar, och alla pratar tyska. Ja jo. Man nickar och ler lite oförstående och helt plötsligt får jag flera pussar på kinderna och en väldigt glad tysk bredvid mig.. Jag vet fortfarande inte vad jag hade nickat till som han blev så glad över, men uppenbarligen var det något bra.

Jag har ännu inte träffat en enda tysk (eller österrikisk för den delen) kille/man som sett någorlunda snygg ut, är det så att den genen inte finns i detta folkslag? Min styvsyster hittade en semesterflört som hon inte kom ihåg namnet på dagen efter, så han blev därefter endast kallad Mr. K, av den enkla anledningen att han var från Kroatien.

Nej, min humor är fan inte på topp nu, jag vill bara hem till badkaret, skrubba mig riktigt ren, öppna min garderob och kunna ta på mig vad jag vill utan att behöva ha underställ under allt och termobrallor ovanpå. Det ska bli galet skönt!

Jag hade visst glömt betala bredbandsräkningen och nu är min fina roomie utan internet. Förlåt!! Det var inte meningen Stinafina. :(


En egobild i väntan på att alla ska knäppa på pjäxor och allt sånt kan man ju ta. Yeees we can.





Det här är förresten Ankis fina bestick till hennes pommestallrik. Österrikare är märkliga.




Sådär. Jag orkar inte ens läsa igenom det.

Just nu genomgår jag massiva svettningar. Trevligt va? Det beror på att jag har gett mig fan på att sluta röka. Jag berättade det för mamma och hon slänger direkt in "Om du lyckas med det så får du fem tusen om tre månader och om du lyckas i sex månader får du fem tusen till". Jag sa nejtack. Men hon vägrade fatta det. Jag vill ju göra det här för min egen skull. Annars kommer jag säkert börja tjuvröka ist. Vilket jag är galet sugen på att göra nu! Men jag vet att Stina kommer höra att jag går ut på balkongen nu och då vet hon att jag har varit dum. Och om jag lyckas till imorgonbitti så är det ännu en dag som jag inte har rökt på men FUCK! Jag trodde inte att jag var så beroende. Tack för den du. Svett och magont! Jävlar i helvetet. Det här kan vara något av det värsta jag frivilligt utsatt mig kropp för.

Imorgon ska jag käka frulle med Josefin klockan nio. Klockan nio ska jag alltså vara en tio minuters cykeltur bort. Sen ska jag gå i skolan en hel dag, sen hjälpa Stina putsa fönster i butiken och sen plugga med Linafina på biblioteket kanske. Det innebär att jag måste gå upp åtta och sen hålla igång heeeela dagen. Herrejävlar. Men, det här är mitt nya liv och fan vad det ska bli bra. Mohaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0