Min galenhet.

Uttråkad i skolan. Varför är det så att jag bara bloggar när jag är uttråkad? Jag tror inte det är ett bra tecken direkt. Jag ska försöka köra en Katrin och förklara något som jag tyckte var lite kul och väldigt irriterande igår på min första och andra lektion. Ni som har gått på Komvux innan kommer förstå vad jag menar direkt. Det finns en viss sorts kille, han är oftast mellan 30-35 år, känner sig lite misslyckad för att han går i en klass med 20 andra i åldern 20-25 och antagligen är dom smartare än honom. Så fort läraren kommer med ett exempel du kan något om eller säger något fel så påpekar han det direkt trots att det inte har något med lektionen att göra. Ett exempel;

Läraren i Matte C: Vi tar två påhittade tal, som till exempel Sveriges och Danmarks statsskulder och gör en kurva på det. Vi kan säga att kurvorna går såhär (ritar upp en kurva där Sveriges verkar gå neråt och Danmarks uppåt)

Besserwisserkillen: Jaaa, jooo, men sådär är det ju inte på riktigt faktiskt. Sveriges statsskuld har ju ökat till blablabla och Danmark har nästan ingen kvar och blablablablabla (detta varar i minst tre minuter)

När han väl är klar har alla, inklusive läraren, tappat tråden om vart i förklaringen han var och får börja om, vilket tar väldigt mycket tid och är ENDAST irriterande.

Nej, galen blir jag. Alla sådana som kommer i min väg ska jag knäppa igen käften på snabbare än snabbast.

Nu måste jag sluta skriva för det sitter en tjej bredvid mig som inte kan sluta vicka på sin fot och det gör att hela bordet skakar och det blir jag också galen på. Jag är visst en väldigt galen människa. Märkligt det där.



En av dagens bilder: Det är faktiskt inte så konstigt att jag har blivit som jag är med tanke på hur min mamma beter sig på semester. Hehe. ;)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahaha men för fan, kör över honom! Rakt av! :-P

2009-01-20 @ 22:53:24
URL: http://slellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0